čtvrtek 3. ledna 2008

Do nového roku

Do nového roku jsem se přehoupla nad knihou. Šmausovo Děvčátko, rozdělej ohníček mě dostalo, až se prožitky usadí, nejspíš o něm ještě pár řádek přibude. Zatím mohu jen s potěchou oznámit, že úspěšně a kvalitně naplňuji již přednovoroční předsevzetí zase začít číst. Po dvojité Květě Legátové brilantní Šmaus, Selské baroko už čeká a pak mám v plánu vrhnout se na prvotinu spolužačky z gymplu K moři, tuším, že to nebude jen tak ledajaké čtení. Těším se.

A těším se taky na běžky. Na Silvestra jsem je vytáhla po dvou letech, loni nebyl žádný sníh a ani předloni jsme to zrovna nepřeháněli, ale kupodivu jsem tentokrát vůbec neměla pocit, že je třeba znovu opatrně vydřít zapomenuté krůčky, až do prvního pádu to jelo skoro samo a ten naštěstí přišel až hodně pozdě. Asi pak nebylo na škodu na uklouzaných serpentýnách silnice trochu zpomalit, přeci jen občas projelo nějaké auto, i když co naplat, v pluhu se neustojí ledacos, co by člověk v jistější jízdě ustál, takže těžko říct, nakolik ta opatrnější jízda byla bezpečnější. Bezpečnost vůbec dostala na frak, bez mapy, občanek, zásoby energie a s vybitým telefonem, čtyři holky v česko-slovenských Javorníkách a za šera pak průsmykem do kopce s nadějí, že nahoře narazíme na „naši“ cestu k chalupě... bláhová ale blažená bezstarostnost.

Bezstarostné bylo i noční hraní Osadníků ve Studénce, tlachání v profukujícím domečku u Opavy a kytarová vigílie na Bařince. Spousta kamarádů, hodně přátel - naplnění a radost.

Takže do nového roku i vám: s knihou, těšením, bezpečně, bezstarostně, s přáteli a vnitřní radostí.